Lachen is gezond, meer lachen is gezonder

0
Vroeger woonde 4MamaMagazine’s Sybiel in Amsterdam. “Om de een of andere reden praatten onbekenden daar veel vaker tegen me. “Meissie, wat lach je lief.” Of ”Nou schat, heb je je lach verloren?” Het ging altijd over mijn lach, of het ontbreken daarvan. Een lach valt mensen op. Als ik nu om me heen, kijk zie ik eigenlijk niet zo veel mensen lachen. Jammer, want lachen is gezond. Zeker als je je eigenlijk niet zo heel goed voelt, doet een lach wonderen.” Daarom: tips om meer te lachen!

Lach wat meer
Makkelijk gezegd? Ja, inderdaad. Maar het is ook makkelijk. Lach eens tegen iedereen die je tegenkomt op straat. Gegarandeerd dat mensen gewoon terug lachen. De meeste mensen reageren heel primair op een lach. Op iedere lach die ze zien, lachen ze terug. Baby’s en kinderen reageren ook op een vriendelijke lach. Ze worden er rustiger van, zijn gelukkiger en voelen dat ze gewaardeerd worden. En dat is goed voor hun zelfvertrouwen. Je helpt hen dus ook met jouw lach!

Train je gezicht op lachen
Als je je gezichtspieren niet gebruikt, gaat je gezicht een beetje hangen. Dan zie je er een beetje nukkig uit. Train jezelf om altijd te lachen. Je spieren worden sterker en het kost je minder moeite om je gezicht in een vriendelijke stand te houden. En ook al is je lach in het begin niet natuurlijk, na een tijdje oefenen wordt het dat vanzelf wel.

Altijd blijven lachen
Als mensen boos op je zijn, helpt het niet om boos terug te doen. Soms helpt het al om vriendelijk lachend (natuurlijk niet te uitbundig) te vragen wat er scheelt. Heb je een zwaar en moeilijk gesprek? Probeer dat met een vriendelijke lach op je gezicht te doen. Dan wordt er hetzelfde gezegd, maar de sfeer is vriendelijker en rustiger.

Zien lachen doet lachen
Met gezellige mensen die graag lachen, ga je vanzelf ook lachen. Je hoeft je vrienden die niet zo vaak lachen niet gelijk uit je telefoon te deleten, maar zien lachen doet lachen.

Ontspan, dan lach je meer
Lachen ontspant je lichaam. Maar dat werkt ook andersom. Probeer dus bewust meer te ontspannen. Een lekker bad of een half uurtje yoga doen wonderen als je je gestrest voelt. Of zet een leuke, grappige film op. Persoonlijk zijn wij fan van de boeken van Silvia Witteman. Tranen met tuiten van het lachen (maar dat geldt niet voor onze mannen)…

Lach eens wat vaker om jezelf
Doe je iets doms of iets stoms, en volgt er een ongemakkelijke stilte? Lachen helpt om het moment wat luchtiger te maken. Mensen die om zichzelf kunnen lachen, zijn ook leukere mensen. Die nemen zichzelf niet altijd zo serieus.

Bron: wikihow.com en gezondheidsnet.nl

Share.

About Author

Leave A Reply