Hardlopen als het hot hot hot is

0
Ben jij ook gegrepen door het hardloopvirus en wil je altijd lopen, zelfs als het seriously warm is? Dan is het wel opletten geblazen. 7 Tips om gewoon je rondje doen bij tropische temperaturen. Run mama run!

1. Drink extra veel. Je urine moet bijna kleurloos zijn. En drink tijdens het lopen – en meteen na afloop – iets waar mineralen en zouten in zitten (isotone sportdrank).

2. Drink geen alcohol (balen, wijntje moet even wachten…). En wacht na het lopen een uurtje voordat je iets eet.

3. Gewend met een pet op te lopen? Je raakt de meeste warmte kwijt via je hoofd kwijt, dus dan raak je snel oververhit. Draag luchtige loopkleding. Geen zwart en geen katoen.

4. Vergeet de zonnebrandcrème niet. Smeer je ’s morgens vroeg meteen al in, gelijk met de kinderen. Zijn die ook meteen gecovered.

5. Doe een kortere warming up dan normaal. Minder zwaar, minder lang en in de schaduw.

6. Voel je je niet goed? Gelijk stoppen. Boven de 28 graden is hardlopen sowieso niet slim.

7. Loop je alleen vanwege de mooie schoenen, zoals onze Léanne? Dan ben je gered door de hitte. Kruip lekker met een boek (of nog beter ons magazine: 4MamaMagazine #00 Summer) in de hangmat of ga fijn het pierenbadje in met je kind.

runinfo.nl

Share.

About Author

Leave A Reply